فواید ساخت کاردستی برای کودکان | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

کاردستی یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که کودک را در مسیر ساختن قرار می‌دهد. کاردستی به رشد جسمانی قدرت و توانایی کنترل عضلات کمک کرده و هماهنگی لازم را بین حواس پنج گانه ایجاد می کند. هر کاردستی با توجه به هدفی که دارد، قوه ی تجزیه و تحلیل مغز را به کار می گیرد. در واقع مهمترین تاثیر کاردستی تقویت قوه ی خلاقیت است.
کودک بعد از اتمام اثر منتظر واکنش اطرافیانش است.تعدادی از کاردستی‌ها هم به صورت جمعی و در قالب گروه ساخته می‌شوند که روابط بین گروه را به وجود می‌آورد.

بعضی از کاردستی‌ها مهارتی هستند و برای بالا بردن مهارت کودک در استفاده از ابزار و مواد، کاربرد دارند.

نوع دیگر کاردستی‌ها خلاق نام دارند که باعث افزایش قدرت خلاقیت کودک می‌شود. هرچند تفکیک کاردستی‌ها از یکدیگر به این شکل، ممکن نیست؛ زیرا همه ی کاردستی‌ها هر دو موضوع مهارت و خلاقیت را با هم بالا می‌برند. اما این که روی کدام مورد تاثیرگذار تر باشد، به نوع کاردستی بستگی دارد.

برای ساخت کاردستی بهتر است از وسایل ساده و در دسترس استفاده کرد و از کودک بخواهیم که فکر کند با یک چوب بستنی چه چیزهایی میتواند بسازد. یا اینکه از او بخواهیم به اطراف خود نگاه کند و وسایل دور ریختنی که بنظرش برای درست کردن کاردستی فایده دارد را شناسایی کند و از آنها برای کار خود استفاده کند.

برای مثال: دگمه، بطری های یک بار مصرف، سنگ، نخ و کاموا، کارتون های بی استفاده، شانه ی تخم مرغ یا رول های خالی دستمال کاغذی. حتی میتوانید از حبوبات خشک، برگ درختان یا تکه های پارچه استفاده کنید.

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.

ملیکا مبارکه