فواید آموزش نقاشی برای کودکان | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

نقاشی کردن یکی از مهمترین فعالیت هایی است که کودکان می توانند به یادگیری آن بپردازند. آموزش نقاشی به کودکان همچنین ارتباط مستقیمی با خواندن، نوشتن و ریاضیات دارد و در یادگیری مفاهیم واشکال هندسی و اندازه گیری نیز بسیار تأثیرگذار است.

بهترین راه برای تخلیه ی استرس و تنش های روحی در کودکان است. و حتی نقاشی راهی‌ست برای شناخت درون کودکان.

با نقاشی کشیدن ماهیچه های دست تقویت می شود و همچنین باعث هماهنگی بین چشم و دست می شود و کودک را برای انجام تکالیف مهدکودک آماده می کند.

آموزش نقاشی به کودکان یکی از بهترین فعالیت هایی است که به آنان در کشف استعدادها و تخصص هایشان کمک می کند.

نقاشی کردن همچنین اثرات درمانی مثبتی روی روحیه کودکان دارد و کودکان از این طریق احساسات خود را بیان می کند. با استفاده از رنگ های مختلف احساسات خود را بیرون میریزد و این سبب به وجود آمدن آرامشی برای او می شود.

کودکان به وسیله ی نقاشی کردن می توانند به آن افتخار کنند. نقاشی به آن ها اعتماد به نفس می دهد . عکس العمل دیگران نسبت به کار آن ها می تواند اعتماد به نفس شان را افزایش دهد. از آن جایی که در هنر فقط یک روش درست وجود ندارد کودکان می توانند به این که منحصر به فرد هستند افتخار کنند و سبک هنری خود را داشته باشند.

نقاشی به رشد مغز کمک می کنند زیرا کودکان از هر دو سمت مغز خود استفاده کنند. سمت راست مغز مسئولیت احساسات و خلاقیت را بر عهده دارد، در حالی که سمت چپ روی فرایند های تحلیلی و منطق متمرکز است.تحریک سمت راست مغز باعث می شود دو طرف با هم ارتباط برقرار کنند و در نهایت ظرفیت کامل مغز به کار گرفته شود.

نقاشی به آن ها کمک می کند مغزی قوی تر، توانایی تفکر در مواقع حیاتی و خلاقیت داشته باشند و جای امنی برای رهایی از اضطرب در اختیارشان قرار می دهد.

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.