هدف از استعداد یابی چیست؟ | مهدکودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

شناخت هوش های برتر کودک و هدف گذاری برای برنامه آینده کودک با این دیدگاه خاص که کودک در مسیر صحیح قرار گیرد و برنامه های آموزشی و پرورشی به طور دقیق برنامه ریزی شود تا در بخش هایی که کودک بسیار توان مند تر است، رشد و شکوفایی خاص حاصل شود .

ریشه استعدادهای نهانی کودکان همواره در برخی فعالیت های معمولی آن ها پنهان شده است. اگر به عقب برگردیم میبینیم که فرزند تان قبل از دوران کودکی و دوران خردسالی به برخی فعالیت ها و کارها علاقه عمیق تری داشته است.

استعداد با هوش , مهارتهای اجتماعی , و خلاقیت فرق دارد .همه ما استعدادهایی داریم که ممکن است هیچگاه انها را نشناخته باشیم. گاهی این استعدادها واضح هستند ولی باز هم آنها را نمی بینیم. صحبت با کودکان یکی از بهترین شیوه هایی برای تشخیص استعدادهای آن ها است و باعث استعدادیابی می شود.

اولین گام در استعدادیابی :

والدین میتوانند به فرزندان خود کمک کنند تا بفهمند و یاد بگیرند که چگونه با رفتارهای امروزشان , زندگی آیندهشان را میسازند .

دومین گام در استعدادیابی :

والدین میتوانند به کودک پیشنهاد بدهند , اما به هیچ وجه اجبار در کار نباشد ( حق انتخاب به کودک)  او را به کلاسهای موسیقی , ورزش , هنری ببرید تا از میان آنها علائق کودکتان مشخص شود و خودش به شما بگوید که با کدامیک راحتر است .

سومین گام در استعدادیابی :

هرگز به استعداد و توانایی هایشان بی توجهی نکنید. مثلا وقتی مشغول انجام کار مورد علاقه اش است به او بگویید ” بهتر نیست اینها را جمع کنی و به تکلیفت برسی ” سعی کنید که دیدگاه خود را عوض کنید. و کودک خود را بیشتر درک کنید . شما در مقام والدین کودکان وظیفه دارید کودکان خود را به درستی پرورش دهید و به آنها کمک کنید در آینده انسانهای بهتری باشند .برای کودکان خود پناهگاه امنی باشید و محیطی دوست داشتنی را فراهم کنید تا این شکوفه هد , گل شوند , و میوه بدهند .

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.