آموزش اجزای بدن به کودکان | آموزش اعضای بدن | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

کودکان را هدایت کنید تا به روشی غیرمعمول به درون بدن خود هدایت شوند، به آن گوش دهند و آن را مشاهده کنند. با انجام چند مرحله از این بازی، کودکان نسبت به بدنشان شناخت پیدا می کنند.

مربی داستانی مقدماتی بازگو می کند، داستانی که باعث شود کودکان به داخل بدن خود بیاندیشند، برای نمونه (امروز ما به کمک هم یک دنیای نامرئی را کشف میکنیم اما ابتدا باید درباره اش صحبت کنیم پس به دقت گوش کنید. این دنیا وجود دارد و جایی ساختگی در قصه های پریان نیست. دنیاییی واقعی است؛ اما دیدنی نیست. در مدرسه، درباره ی این دنیای نامرئی چیزهایی یاد گرفته ایم اما هرگز آن را ندیده ایم ولی می توانیم آن را مجسم کنیم و بکشیم.)

به کودکان اجازه دهید حدس بزنند اما همواره آنها را به اطلاعات ضروری گفته شده بازگردانید. دنیایی واقعی اما دیده نشده که میتوان آن را ترسیم کرد. این دنیا هوا یا نور نیست که ترسیم آن دشوار باشد. دنیایی است که همیشه با خود داریم در خانه و بیداری و خانه وخیابان.

وقتی کودکان متوجه شدند که درباره ی داخل بدن (آموزش اجزای بدن)صحبت میکنیم مربی ادامه می دهد(ما امروز درباره ی داخل بدن که دنیایی است نامرئی صحبت میکنیم. همه در یک دایره روی کف اتاق بنشینید پاهایتان را دراز کنید به گونه ای که به هم برسند بعد آرام و راحت به پشت دراز بکشید حالا همه با کمک جادو این دنیای نامرئی را میبینید به دقت گوش کنید تا جادو به کار بیفتد(مربی آرام صحبت میکند و با مکث، به کودکان وقت میدهد که واکنش نشان دهند)

حالا بدن خود را تصور کنید و فرض کنید پوستتان آهسته آهسته شفاف و نازک می شود، گویی که از شیشه ساخته شده است. اکنون میتوانید همه ی اعضای درون بدن خودتان را ببینید. ابتدا به سر و گردن خود نگاه کنید و ببینید در آن چه چیزهایی وجود دارد بعد پایین بیایید تا شانه ها،اول درون یک دست و بعد دست دیگر را ببینید. حالا تا ته انگشت های پاهای تان را نگاه کنید. سپس همانطور آرام و آهسته بالا بروید و همان راه را دوباره طی کنید از نوک پا تا سر. اکنون به آرامی چشم های تان را باز کنید

در پایان تخیل خیلی سریع مداد و ورق های کاغذی را که روی آن ها شمای کلی یک شخص کشیده شده است میان کودکان پخش کنید و بگویید(روی این کاغذ طرح کلی یک انسان کشیده شده است آن ها را روی شکم خود بگذارید و هرچه میبینید سریع بکشید تا یادتان نرود)

و در آخر کاغذ بزرگی کف اتاق بیاندازید. یکی از کودکان را انتخاب کنید تا روی کاغذ دراز بکشد و کودکان دور بدن آن را خط بکشند تا شمای کلی بدن او به دست بیاید و بعد اعضای درون بدن را میکشیم.(آموزش اجزای بدن)

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.

نویسنده : نزیهه برقیکار