چگونه کودکی باهوش و خلاق داشته باشیم؟ | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

همه دوست دارند کودکی باهوش و نابغه ،مودب داشته باشند این مسـله ممکن است کمی بلندپروازانه باشد اما غیرممکن نیست،صرف نظر از ژنتیک واستعداد ذاتی آموزش هم در تربیت فرزند باهوش موثر است.

بمباران کردن با واژگان

از 18 ماهگی شروع وتا دو سالگی فرزند خود را هر هفته با واژه جدیدی اشنا کنید، دایم با او صحبت کنید وهمه کارها را برایش توضیح دهید حتی با لحن وصداهای مختلف. کودک تا بیش از دو سالگی نباید تلویزیون تماشا کند بگذارید هرچه قرار است یاد بگیرد از شما بیاموزد نه از برنامه های تلویزیون.

تقویت هوش احساسی

ما باید هوش احساسی کودکان را توسعه دهیم.به طور مثال اگر کودک در حال درست کردن قلعه شنی درساحل است ودوستش آن را خراب میکند باید به او بگویید که این مسّله از عمد نبوده وپای دوستش به آن گیر کردهواینگونه به او میاموزیم که برخی از مسايل زندگی تصادفی است وهیچ غرضی درپشت آن نیست واینگونه کودک کینه را از خود دور میکند و متقابلا اگر کار خوبی کرد او را تحسین کنید.

چگونه کودکی باهوش و خلاق داشته باشیم؟ | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

بازی های نمایشی وهوشمندانه

با بچه ها بازیهای هوشمندانه ونمایشی بازی کنیم وابتدا با تضادها شروع کنیم که با بازی های تضادی کودک را برای موفقیت های بسیاری در آینده آماده میکنیم.

محیط اتاق کودک

محیط اتاق کودک نباید محدود به یک بازی باشد بلکه باید انواع وسایل موسیقی،نقاشی،ساخت و ساز و عروسک در اختیارش قرار دهید تا او خلاق شود.

اشاره با انگشت

کودکان از ماه نهم حرکات انگشت افراد را دنبال میکننند. کودکان نیز زبان بدن را بهتر از موارد دیگر می آموزند.بنابراین بهتر است در مورد چیزی که میخواهیم توضیح دهیم به آن اشاره کنیم وبا نشان دادن آن در مورد آن توضیح دهیم مثلا برای شناخت حیوانات کودک را به باغ وحش ببریم وبا نشان دادن هر حیوان در مورد آن نیز صبحت کنیم.(کودکی باهوش)

تحسین تلاش کودک

بسیاری از والدین فقط هوش فرزندشان را مورد تحسین قرار میدهند اما گاهی هم لازم است که بگوییم “تو واقعا خوب تلاش کرده ای” به این ترتیب حتی اگر اشتباهی کرد و در کاری موفق نشد مدام خود را سرزنش نمیکند و می اموزد که برخی تلاش ها جواب مثبتی ندارند.

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.