شیوه های صحیح تربیت و پروش کودکان | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

کودکان ما در اين دوره ديگر كودكي نمي كنند چون پدرها و مادرها و حتي بعضي از معلمان، والدين خوب و مسئولي شده ايم! و اجازه نمي دهيم آنها كودكي كنند؛ کودکان خود بايد تمام موارد را احساس كنند و با تجربياتشان بزرگ شوند.

همه هراس ها را بايد از آنان گرفت و اجازه دهيم كه کودکان كارهاي هنري انجام دهند، چرا كه انجام كارهاي هنري مقدمه انديشيدن براي بچه هاست، به ايده ها و كارهاي دستي آنها بايد احترام گذاشت و فعالیت هنری مجالی است براي تفكر به گونه ای که قوه خلاقیت کودکان را شكوفا كنيم.

تربیت و پرورش کودکان یک مسیر پرچالش است و نیاز به صبر، آگاهی و رویکردی صحیح دارد که به برخی از شیوه ها و باید و نبایدها اشاره می کنیم:

  • بایدها

آنچه باید در تربیت فرزند و فرزندپروری به کودک آموزش دهیم:

  1. آموزش عشق و محبت بدون شرط
  2. تشویق رفتارهای مثبت کودک
  3. همراهی و گفت و گو با کودک
  4. الگویی مثبت برای کودک باشید.
  5. وقت و زمان مشخصی را برای صحبت با کودک اختصاص دهید.
  6. قوانین خانه را به صورت ساده و واضح برای او تعیین کنید.
  • نبایدها

آنچه باید در پرورش فرزند و فرزندپروری از آموزش آن پرهیز کنیم:

  1. عدم مقایسه کودک با دیگران و هم سالان خود
  2. پرهیز از انتقاد مداوم و کاهش اعتماد به نفس کودک
  3. عدم استفاده از تنبیه یا فریاد بر سر کودک
  4. هرگز به کودک دروغ نگوییم یا او را نترسانیم.
  5. نیاز نیست تمام خواسته های کودک را برآورده کنیم که موجب بی مسئولیتی او می شود.
  6. سعی کنید هنگام لجبازی کودک، قاطع برخورد کنید و او را به سمت کار درست هدایت کنید.

تربیت و پروش کودکان و شیوه های صحیح آن

نقش مربی در تربیت و پرورش کودکان

کودكان در سال هاي آغازين تحصيل از طريق به كارگيري حواس و كاربرد استعدادها مانند كاردستي و ديگر هنرها با طبيعت و زندگي آشنا مي شوند و راه برخورد با مشكلات را درمي يابند و با واقعيتي آشنا مي شوند كه در زندگي دچار مشكل و مسائلي مي شوند كه بايد براي آنها با قدرت انديشه و تعقل راه حل هايي پيدا كند. بنابراين در اين دوره از زندگي آنان نقش مربیان و اولیاء مشخص مي شود و مربيان آگاه و روشن بين مي توانند تعليم نقاشي و كاردستي را آن چنان آموزش و هدايت نمايند كه در حوزه تربیت و پرورش، کودکان فقط تماشاگر نباشند، بلكه آنان در ساخت وسايل، ابزار و اسباب بازي ها دخيل باشند و كاربردها و فواید آنها را درك كنند.

اگر در موقع ساخت كاردستي کودک اجازه تفکر، بینایی، لمس، کارایی و … داشته باشد آن وقت اتفاق تازه اي رخ خواهد داد و کودک نيز به رشد فكري و عاطفي خواهد رسيد. اگر برنامه هاي آموزشي متناسب با سن كودك باشد موجب نشاط، شادابي و رضايت خاطر کودک شده و کودک آماده و علاقمند به يادگيري می باشد.

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *