علل بروز عدم تمرکز و حواس ‌پرتی در کودکان | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

امروزه کودکان زیادی دچار حواس ‌پرتی و شیطنت هستند که اغلب والدین برچسب پیش فعالی و یا کم هوشی به آنها زده وبه دنبال دارو هستند در صورتی که کودکان 4 و 5 سال باید بازی و جست وخیز داشته باشند و اگر غیر از این باشد نگران کننده است.

درصورتی که کودکان کم تمرکز(حواس پرتی) ابتدا باید از نظر جسمانی مانند تیروئید و کم خونی و بعد هم از نظر خانوادگی سنجیده شوند زیرا خانواده های متشنج و با درگیری های زیاد و یا حتی خانواده هایی که توجه زیادی به کودک دارند و اغلب کارهایش را انجام میدهند و نظارت بیش از اندازه دارند می تواند بر تمرکز کودک اثر بگذارد.زیرا توقع های نا به جا و غیر واقع بینانه از کودک در این خانواده ها او را برای انجام کارها مضطرب میکند و قدرت تمرکز او را پایین می اورد.

عدم تمرکز در کودکان

از طرفی کودکانی که نظمی در خواب و خوراک ندارند به ویژه خانواده هایی که زمان شام خوردن انها به نیمه شب میرسد با مشکل تمرکز روبرو هستند از طرفی  میزان تماشای تلویزیون و یا بازی های رایانه ای برای کودکان باید مشخص ومحدود باشد، عوض شدن دائمی تصاویر مقابل چشم کودک در طول ساعات متمادی او را حواس پرت میکند.

پس برنامه ریزی برای خواب و تغذیه و تماشای تلویزیون در صورتی که با رفتار مناسب باشد نه با تنبیه کلامی و بدنی میتواند بر روی تمرکز کودک تاثیر گذار باشد البته از کودکان بیش از اندازه نباید توقع داشت زیرا آنها بعد از چند دقیقه تمرکز احتیاج به استراحت مغزی دارند.

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.