بهترين سن يادگيري زبان دوم در کودکان | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک


بچه هایی که زبان دوم یاد می گیرند هوش اجتماعی بالاتری دارند .در خیلی از مهمانی ها بچه هایی را می بینیم که به اصرار والدین برای عمو یا خاله غلط یا درست از یک تا
10را به انگلیسی می شمارند یا اپل می گویند , و اورنج را نشان می دهند. کودکانی که قبل از دوره نوجوانی به یادگیری این زبان پرداختند بهتر می توانند تلفظ کلمات را به طور صحیح بیان کنند. بهترین سن آموزش به کودک قبل از 10سالگی است , زمانی که کودک هنوز در زبان مادری خود پیشرفت چندانی نداشته است. البته این مسئله به هیج وجه کودک را از یادگیری زبان مادری باز نمی دارد , بلکه به پیشرفت کودک هم کمک خواهد کرد. البته کودک پیش از 5سالگی نباید برای یادگیری این زبان تحت فشار قرار بگیرد زیرا یادگیری آن قبل از 5 سالگی باعث عقب افتادگی مرحله تکلم در کودک می شود .تفاوتهای دستوری در دو زبان , به اختلال و بی نظمی فکری کودک منجر می شود چرا که کودک معمولا در هنگام گفتار, دو زبان را با یکدیگر مخلوط کرده و تا مدتها نمی تواند آنها را از یکدیگر جدا کنند و اما تاثیر منفی دو زبانه بودن کودک در سازگاری عاطفی و اجتماعی افزایش می یابد زیرا آنها بیان مناسب از کلمات ندارند و مورد تمسخر قرار می گیرند و پیامد این وضع احساس خشم و افسردگی در کودک می شود .

یادگیری این زبان در سنین کودکی , تکامل و فعالیت مغز در بزرگسالی را تحت تاثیر قرار می دهند و سبب کسب مهارتهای ارتباطی در رشد هوش هیجانی کودک می شود . یادگیری آن در سالهای اولیه زندگی , اثرات مثبتی در رشد فکری و ذهنی , زبانی و عاطفی کودک دارد . یادگیری یک زبان خارجی در سن پایین سبب می شود که مغزاز یک الگوی تکاملی ویژه استفاده کند . با یادگیری یک زبان خارجی در سن پایین سبب می شود که مغز از یک الگوی تکاملی ویژه استفاده کند . با یادگیری یک زبان خارجی همراه با زبان مادری , ساختار مغز بهینه می شود.

زبان دوم و بهترين سن يادگيري آن در کودکان | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

یادگیری آن علاوه به دانش زبانی , موجب پیشرفت و بهبود در توانمندی های فردی کودکان و نقش مهمی در تقویت ارتباطات اجتماعی کودک دارد. با یادگیری زبان، کودک نه تنها در ارتباط با بچه ها ارتباط بهتری خواهند داشت , بلکه می تواند باعث پیشرفت کلی عملکرد کودک در بقیه دروس مدرسه هم شود . بزرگترین مزیت یادگیری زبان دوم در سنین پایین , شکل گیری لهجه ی فرد است کودکانی که اموزش زبان را از سنین پایین تر اغاز می کنند لهجه ای مشابه با افراد بومیان زبان دارند .


متخصصان بر دو باور هستند :

اول: اوایل نوجوانی یعنی حدود 13_11بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی است زیرا این سن نوجوان بر زبان مادری خود تسلط کامل دارد و از طرف دیگر انگیزه بیشتری برای یادگیری آن خواهد داشت .
دوم:
7سالگی بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی است, زیرا در این سن بچه ها در حال رشد بوده و بهترمی توانند آن را درک کنند و به همین دلیل است که آموزش این زبان در برخی از مدارس از دوران ابتدایی آغاز می شود. البته به کارگیری هر کدام از این روش ها به سن کودک , سیستم تربیتی کودک و نگاه والدین به مسئله یادگیری زبان بستگی دارد .
اگر از نظر زمانی و مالی امکان اینکه کودک بتواند
2 الی 3 روز در هفته به کلاس زبان برود وجود داشته باشد .بهتر است یادگیری زبان را هم شروع کند اما اگر قرار است بچه ها در این سن فقط یک روز به کلاس بروند حتما در این مدت کوتاه چیز مفیدی یاد نخواهند گرفت بنابراین بهتر است .والدین اموزش را برای کودکانشان به 12سالگی موکول کنند , یعنی سنی که شناخت کودک کامل تر شود .


فواید آموزش زبان انگلیسی:

الف) در ارتباط بهتر به کودک کمک می کند .
ب) موفقیت فرد در برنامه های مدرسه و مهارتهای حل مسئله
ج) درک عمیق تر از فرهنگ خود و همچنین فرهنگ زبانی که در ان مسلط شده است.
د) دیرتر دچار آلزایمر می شوند .(دقت و تمرکز)

زبان دوم و بهترين سن يادگيري آن در کودکان | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک


نکاتی برای علاقه مند کردن کودک به زبان انگلیسی:


1- برای کودک ترانه انگلیسی پخش کنید و در ازای حفظ یک قطعه کوتاه به کودک پاداش دهید .
2- یک دیکشنری تصویری برای شروع یادگیری کلمات تهیه کنید .
3- با دیگر والدینی که می خواهند به فرزندشان انگلیسی اموزش دهند تاریخ بازی یا گروههای بازی تنظیم کنید .
4- اتاق فرزند خود را با پوسترهای یادگیری ( رنگها, اعداد) یا تصاویراز ( پرچم ,شهرها وغیره) تزیین کنید .
تقویت یادگیری زبان به وسیله بازی : کودک هنگام یادگیری کلمه جدید اول به کلمه گوش می دهد , بعد ان را تکرارمی کند , بعد کلمه را می بیند , کلمه را ردیابی میکند سپس کلمه را تولید می کند. بازی بخش مهمی از زندگی کودکان است.بنابراین با بازی با کودکان زبان بیاموزیم. بازی با فلش کارتها, مسابقات و غیره. از مهیج ترین روش برای اموزش زبان کودکان می باشد .همین طور که مشوق یادگیری هستند به توسعه مهارتهای اجتماعی هم کمک می کند .

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.