بازی های کلاسی

جلب توجه کردن بچه های مختلف که هرکدام شیطنت خاص خودشان را دارند در کلاس درس کار ساده ای نیست. بنابراین بازی های کلاسی و فعالیت ها و بازی در کلاس درس و به طور کلی بازی های کودکانه بهترین وسیله برای نگهداری و مشغول کردن بچه ها در کلاس است.به همین منظور در مقاله زیر۶ بازی کلاسی را با توضیح بازی قرار دادیم.

۱- برج لیوانی :

بچه‌ها را به گروه‌های دو نفره تقسیم کنید و به آنها سه دقیقه وقت بدهید که بلندترین برج ممکن را با کمک چند لیوان یا کارت بسازند. این بازی هم دقت و ظرافت می‌خواهد و هم هیجان زیادی ایجاد می‌کند.

۲- نقاشی در هوا:

این بازی را ابتدا خود انجام دهید با انگشت اشاره خود یک حیوان در هوا بکشید. کودکان با دقت نگاه می کنند و حدس می زنند: ” اون نهنگه؟ ” اولین کسی که درست حدس بزند، به جلوی کلاس آمده و بازی را ادامه می دهد.

۳- لب خوانی کردن:

تعدادی کلمه یا جمله بنابر سطح درسی کودکان انتخاب کنید و آنها را با کودکان تمرین کنید. حال یکی از آن کلمات یا جملات را بدون صدا و با حرکت لب ها ادا کنید. از کودکان بخواهید که حدس بزنند آن چیست. حال از بقیه بخواهید به نوبت همین کار را انجام دهند.

۴- بازی کرم و ملافه:

روی زمین در دو گروه کنار هم می خوابند و روشون ملافه می اندازیم. جلویی ها مثل کرم می رن جلو و عقبی ها که نقش دم رو بازی می کنن، باید دنبال اونها برن تا کرم از وسط نصف نشه،بچه ها کلی می خندن!

۵- بازی توپ و سبد:

گرد بشینیم دور کلاس، با کاغذها ده تا توپ درست کنیم. اندازه های مختلف. کوچیک و بزرگ. بعد یک سبد بگذاریم وسط کلاس. و همه کاغذهاشون رو از همون جا که نشسته پرت کنه توی سبد تا وقتی که هیچ کاغذی بیرون نمونده باشه. وقتی بچه ها چند بار این بازی رو انجام بدهند و عادت کنند، بعدا می تونیم از این روش برای تمیز کردن کلاس با کمک بچه ها استفاده کنیم.

۶- نمایش عروسکی:

يك نمايش عروسكي راه بياندازيد. عروسك هاي انگشتي يا جورابي درست كنيد، يا به كمك عروسكهاي اسباب بازي، پشت يك مبل نمايشي ترتيب دهيد.

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.

مریم حق شناس