یادگیری زبان دوم در سنین کودکی , تکامل و فعالیت مغز در بزرگسالی را تحت تاثیر قرار می دهند . و سبب کسب مهارتهای ●
ارتباطی در رشد هوش هیجانی کودک می شود . یادگیری زبان دوم در سالهای اولیه زندگی , اثرات مثبتی در رشد فکری و
ذهنی , زبانی و عاطفی کودک دارد . یادگیری یک زبان خارجی در سن پایین سبب می شود که مغزاز یک الگوی تکاملی
ویژه استفاده کند . با یادگیری یک زبان خارجی در سن پایین سبب می شود که مغز از یک الگوی تکاملی ویژه استفاده کند . با
یادگیری یک زبان خارجی همراه با زبان مادری , ساختار مغز بهینه می شود . وقشر ( کورتکس ) جلوی سمت چپ مغز ضخیم
تر می شود . کورتکس به یک توده چند لایه متشکل از سلولهای عصبی گفته می شود . که نقش اساسی در فعالیتهای شناختی
مغز دارد . فعالیتهای شناختی ب فعالیتهای مغز مانند یادگیری زبان , تفکر , تمرکزو حافظه گفته میشود . یادگیری زبان در سنین
کودکی باعث تحریکدر رشد نورون های جدید می شود . دلیل اینکه بعضی افراد در سن بالاتر به سختی زبان دوم را فرا می
گیرند و نسبت ب کودکی پیشرفت چندانی ندارنداین است که ساختار ذهنشان برای یادگیری زبان در کودکی بهینه نشده است
. یادگیری زبان دوم علاوه به دانش زبانی , موجب پیشرفت و بهبود در توانمندی های فردی کودکان . می شوند . یادگیری زبان
نقش مهمی در تقویت ارتباطات اجتماعی کودک دارد . کودک نه تنها در ارتباط با بچه ها ارتباط بهتری خواهند داشت , بلکه می
تواند باعث پیشرفت کلی عملکرد کودک در بقیه دروس مدرسه هم شود . بزرگترین مزیت یادگیری زبان دوم در سنین
پایین , شکل گیری لهجه ی فرد است کودکانی که اموزش زبان را از سنین پایین تر اغاز می کنند لهجه ای مشابه با افراد بومی
ان زبان دارند . به همین جهت برخی از زبان شناسان ادعا می کنند که هر چه اموزش زبان دوم در کودکان زودتر شروع
شود بهتر است

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *