یادگیری زبان دوم در سنین کودکی , تکامل و فعالیت مغز در بزرگسالی را تحت تاثیر قرار می دهند . و سبب کسب مهارتهای ●
ارتباطی در رشد هوش هیجانی کودک می شود . یادگیری زبان دوم در سالهای اولیه زندگی , اثرات مثبتی در رشد فکری و
ذهنی , زبانی و عاطفی کودک دارد . یادگیری یک زبان خارجی در سن پایین سبب می شود که مغزاز یک الگوی تکاملی
ویژه استفاده کند . با یادگیری یک زبان خارجی در سن پایین سبب می شود که مغز از یک الگوی تکاملی ویژه استفاده کند . با
یادگیری یک زبان خارجی همراه با زبان مادری , ساختار مغز بهینه می شود . وقشر ( کورتکس ) جلوی سمت چپ مغز ضخیم
تر می شود . کورتکس به یک توده چند لایه متشکل از سلولهای عصبی گفته می شود . که نقش اساسی در فعالیتهای شناختی
مغز دارد . فعالیتهای شناختی ب فعالیتهای مغز مانند یادگیری زبان , تفکر , تمرکزو حافظه گفته میشود . یادگیری زبان در سنین
کودکی باعث تحریکدر رشد نورون های جدید می شود . دلیل اینکه بعضی افراد در سن بالاتر به سختی زبان دوم را فرا می
گیرند و نسبت ب کودکی پیشرفت چندانی ندارنداین است که ساختار ذهنشان برای یادگیری زبان در کودکی بهینه نشده است
. یادگیری زبان دوم علاوه به دانش زبانی , موجب پیشرفت و بهبود در توانمندی های فردی کودکان . می شوند . یادگیری زبان
نقش مهمی در تقویت ارتباطات اجتماعی کودک دارد . کودک نه تنها در ارتباط با بچه ها ارتباط بهتری خواهند داشت , بلکه می
تواند باعث پیشرفت کلی عملکرد کودک در بقیه دروس مدرسه هم شود . بزرگترین مزیت یادگیری زبان دوم در سنین
پایین , شکل گیری لهجه ی فرد است کودکانی که اموزش زبان را از سنین پایین تر اغاز می کنند لهجه ای مشابه با افراد بومی
ان زبان دارند . به همین جهت برخی از زبان شناسان ادعا می کنند که هر چه اموزش زبان دوم در کودکان زودتر شروع
شود بهتر است