اموزش مفاهیم ریاضی |بهترین مهدکودک اصفهان

روش آموزش مفاهیم ریاضی:

۱. روش مکاشفه ای : با ایجاد محیطی مناسب و ارائه محرکهای متنوع حواس کودک را تحریک کنید تا این مفاهیم برای او قابل درک شود .

مثال : تصویر یک مزرعه با حیوانات مختلف تهیه کنید و تصویر به کودک نشان دهید واز کودک بخواهید با دیدن تصویر مفهوم دوری، نزدیک، داخل و خارج و…….‌‌بگویید .

۲. روش بازی : همه مفاهیم ریاضی را می توان با طراحی در قالب بازی های مناسب به کودکان آموزش داد.

مثال : انواع قاشق در یک سینی ریخته و از کودک بخواهید قاشق های شبیه به هم را پیدا کند .

۳. روش فعال : در این روش کودک به تجربه و دست ورزی می پردازد و از طریق اجرای یک فعالیت عملی به درک یک مفهوم ریاضی دست می یابد ‌زیرا عمل ابزاری برای تفکر اوست .

مثال: تعدادی مهرهای رنگی تهیه کنید و آنها را با نظم خاصی در کنار هم قرار دهید و آن نظم را تکرار کنند

 آموزش مفاهیم ریاضی در پیش دبستانی | مهدکودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک
آموزش مفاهیم ریاضی در پیش دبستانی :

۱. مفاهیم مربوط به دانش فیزیکی

۲. مفاهیم مربوط به دانش منطقی و ریاضی

مفاهیم این دانش شامل سه مفهوم است:

مفاهیم مربوط به اندازه : درک این مفهوم از طریق تشخیص ومقایسه انجام می شود برخی از این مفهوم مثل بزرگ ،بزرگتر ،بزرگترین می باشد .

برای آموزش این مفهوم از فعالیت علمی ،بازی ونمایش می توان استفاده کرد بازی با توپ های مختلف و تشخیص بزرگ یا کوچکی انها فعالیتی مناسب در اموزش این مفهوم است.

۲. مفهوم مکانی : آگاهی کودک از محیط پیرامون و موقعیت اشیای درآن در ارتباط با جسم خود درک مفهوم مکان وفضاست .مثل عقب ،عقب تر ،عقب ترین.

۳. مفاهیم زمانی : درک مفاهیمی مانند امروز .دبروز .فردا برای کودک ۳ساله دشوار است .کودک در ۶سالگی ساعت را می شناسد اما قادر به درک آن نیستند روز های هفته ،ماه، فصل را در قالب شعر و تصویر یاد می گیرند .

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.

خاله بهار (مهناز سالم )