روش تدریس پیش دبستانی | روش های یادگیری | مهدکودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

اموزش به کودکان و روش تدریس یک فرایند تعاملی,دوطرفه و پویاست و یادگیری کودکان نتیجه تعامل کودک و مربی و برخاسته های از تجربه های یادگیری کودکان است .تعاملی بودن روش همیشه مطلوب تر از نوع غیر تعاملی ان است. منظور ان است که روشی را انتخاب کرد که کودک در ان فعال باشد. و خود مفاهیم و محتوا را دریافت نماید و فعالانه در یادگیری مشارکت نماید . در دوره پیش دبستانی باید از روشی استفاده کرد که کودک به طور غیر مستقیم مفاهیم را دریافت کند. روش ها باید با ویژگی های سنی کودک و واقعیت های زندگی او تناسب داشته باشد.

روشهای گونا گونی وجود دارد که از جمله ی ان عبارت است از: روش بازی, مشاهده و گردش و بازدیدهای علمی,نمایش نامه,فیلم های کارتونی,قصه گویی,کاردستی, خمیر بازی رنگ امیزی و نقاشی,حرکات بدنی را می توان نام برد .روش بازی تجربه های عینی مناسبی را برای یادگیری به وجود می اورد.بازی تمام اهداف رشد را تحقق می بخشد . رشد , فرایندهای یادگیری مثل مشاهده تجربه اموزی,حل مسئله و خلاقیت را در کودکان تقویت می کند. به رشد مهارتهای گفتاری و اجتماعی کمک می کند و یادگیری را برای کودکان لذت بخش ساخته و در کودکان انگیزه برای رفتن به مهد کودک را به وجود می اورد.موثرترین و پر معماترین یادگیری برای کودکان بازی است .همانقدر که از قوای بدنی خود استفاده میکند قوای فکری خود را به کار می اندازد و در تمام مدت بازی در یک محیط ثمر بخش بر تجربه خود می افزاید .

ویژگی اسباب بازیها: با سن , علاقه, تمایلات و توانایهای ذهنی و رشدی کودک تناسب داشته باشد . وسیله ای برای رشد کودک باشد,او را به حرکت, تفکر, اراده, مبارزه و تلاش فراخواند . به پرورش حواس کودک و به ویژه ایجاد و گسترش هماهنگی بین حرکات چشم و حرکات ظریف دست کمک کند . بازی نقش (نمایشنامه) از این روش به اهداف رفتاری در حیطه عاطفی و نگرش و رشد و گسترش خلاقیت استفاده کرد زیرا در نمایشنامه کودک با بازیگران نقش هم احساسی و همدلی میکند و باعث تقویت اعتماد به نفس کودک می شود . روش اکتشافی مربیان نباید کودکان را در مقابل اطلاعات و مفاهیم حاضر و اماده قرار دهند .انان باید فرصتهایی را فراهم نمایند تا کودکان با تلاش ذهنی و حرکتی یا به عبارتی با چالش و درگیری ها به ویژه ذهنی به پاسخ و جواب مساله یا پرسش دست یابند .چنانچه مربیان مفاهیم و اطلاعات اماده ای در اختیار کودکان قرار دهند در واقع لذت یادگیری را از کودک گرفته اند .تکنیک روشهای اکتشافی را می توان طرح معما به شیوه ی معمول یا شعر گونه, طرح پرسش و پنهان کردن چیزی نام برد . روش گردش علمی به هدف اکتشاف و شناسایی محیط طبیعی و اجتماعی صورت می گیرد.

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.