آموزش مفهوم اعداد به کودکان پیش دبستان | مهد کودک و پیش دبستانی دانشگاه کوچک

برای اینکه مفهوم عدد را به کودک بیاموزیم باید پیش نیازهایی را فراهم کنیم ازجمله مواردی که باید قبل از آموزش مفهوم عدد به کودک یاد بدهیم شمارش و درک توالی است. البته کودک باید توجه،تمرکز،دستورپذیری و طبقه بندی را کسب کرده باشد. دقت دیداری و شنیداری تقویت شده باشد و مفاهیم ساده تر را آموخته و ازحافظه دیداری و شنوایی مناسب برخوردار باشد.

1) اعداد را میتوان بصورت آموزش بصری یاد گرفت.

مانند نقطه بازی،تلفن بازی،همه چیز را بشمارید.


2)آموزش جسمانی

شمارش و چیدن وسایل خانگی،جستجو بدنبال شکلهای هندسی،بازیهای الگویی


3)آموزش شنوایی

سرود و شعر بخوانیم

4) آموزش شمارش

کودک یادگیری شمارش را بطور ریتمیک ازطریق(شعر،آهنگ و…) درحین بازی فراخواهد گرفت آموزش ریتمیک را تا عدد ۱۰میتوان انجام داد.


6) آموزش مفهوم عدد

برای آموزش مفهوم عدد میتوانیم از عدد ۲شروع کنیم زیرا مفهوم عدد ۲برای کودکان ازقبل تثبیت شده است.مانند داشتن : دو دست، دو پا،دو چشم و… برای تمرین میتوانیم ۲شئ کاملا همسان را در جلوی کودک قرارداده و با زدن انگشت روی اشیاء آنها را میشماریم.
زمانی که مفهوم عدد ۲را کودک به خوبی یاد گرفت با همین روش آموزش عدد ۳را شروع میکنیم. پس از یادگیری کامل کودک و اطمینان از تشخیص تفاوت این دو عدد باید بطور همزمان تکرار و تمرین عدد ۳ و۲را آغاز کنیم. زمانی که کودک توانست تفاوت این دو عدد را درک کند آموزش عدد ۱را مانند روش فوق آغاز میکنیم. برای تثبیت مفهوم عدد در ذهن کودک از بازی یونولیت و سیخ کباب کمک میگیریم.
نحوهی بازی:
۲عدد سیخ را وارد یونولیت میکنیم
چندعدد نِی را به اندازه بندانگشت میبریم
از کودک میخواهیم در سمت چپ یک عدد نِی داخل چوب بیندازد و در سمت راست ۳عدد
نِی را داخل چوب بیندازد.
از این بازی میتوان برای ترتیب و توالی اعداد و رنگها استفاده کرد.

مجموعه دانشگاه کوچک به عنوان بهترین پیش دبستانی در اصفهان با دارا بودن محیطی شاد و علمی، با استفاده از پژوهش های روان شناسی و مشاوره جهت پرورش کودک بر اساس تقویت هوش های نه گانه در خدمت شما عزیزان می باشد و هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد با هویت تحصیلی موفق است.